O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu reklamy zewnętrznej, aby była skuteczna, ale i trwała?

Reklama jest dźwignią handlu – wie to każdy. Jednak jak się okazuje nie każdy wprowadza to w życie. Aby przyciągnąć klientów, ale również zwiększyć rozpoznawalność Waszej marki czy sklepu warto zdecydować się na reklamę zewnętrzną. W dzisiejszym wpisie doradzimy Wam jak ją zrobić, by przede wszystkim zachwycała, a nie denerwowała.

Reklama zewnętrzna – podstawowe informacje

Warto zdawać sobie sprawę, że większość mieszkańców dużych miast niespecjalnie lubi reklamy zewnętrzne. Wynika to z faktu, że bardzo często przytłaczają one przestrzeń i zwyczajnie zaburzają estetykę. Ale jest to związane także z tym, że wiele reklam zewnętrznych odstrasza zamiast przyciągać uwagę. Dlatego też decydując się na taką formę reklamowania swoich usług czy produktów, trzeba pamiętać, że reklama zewnętrzna ma też wiele zalet, ale pod warunkiem, że jest dobrze wykonana. Reklama outdoorowa musi ciekawić i tutaj ważny jest zarówno jej format, jak i styl komunikacji. Nie wystarczy tylko napisać nazwę firmy, lecz cała reklama musi być tak przygotowana, by klient miał ochotę skorzystać z usług. Ale też pamiętajcie, że reklama musi mieć jasny przekaz. Przesłanie musi być proste, tak aby było wiadomo z jakimi usługami klient będzie miał do czynienia. Wszelkie niedopowiedzenia nie powinny występować. Reklama nie może być „wizualnym śmieciem”.

Jak zrobić dobrą reklamę? Czyli forma to norma

Na samym początku pamiętaj o właściwej lokalizacji. Oczywiście nośniki powinny znajdować się w takich miejscach, gdzie znajdują się potencjalni klienci. Do tego jej estetyka powinna być subtelna, a przy tym minimalistyczna. Należy unikać wszelkich zbliżeń. Dotyczy to sytuacji, gdy na reklamie umieszczacie zdjęcie. Trzeba też unikać mocnych, neonowych kolorów, gdyż odstraszają. Do tego komunikaty muszą być proste. Trzeba też zadbać o właściwy format, który musi być czytelny dla przechodniów, nawet z dalszej odległości czy z samochodu. Pamiętaj, że nie liczy się wielkość i to, że wykupisz duży baner nie oznacza wcale, że Twoja reklama będzie zapamiętana, gdyż tutaj kluczowe znaczenie ma schemat komunikacyjny, czyli zastosowanie takich rozwiązań, które sprawią, że reklama zostanie w pamięci klienta. Reklama musi być też uporządkowana, zatem podjęcie właściwej strategii jest ważne. Warto dodatkowo umieścić na niej numer telefonu bądź adres strony internetowej, by potencjalny przechodzień mógł od razu się skontaktować, dlatego tak ważne jest pierwsze wrażenie, które reklama powinna robić.

Jaką reklamę zewnętrzną wybrać?

Reklama zewnętrzna może mieć różne formy. Mogą być to billboardy mobilne, ale można zastosować także reklamy tranzytowe, czyli takie, które umieszczane są na autobusach, a nawet w metrze czy pociągach. Aby je zamontować, a zasadniczo przykleić należy zastosować profesjonalne kleje. Reklama może być oczywiście na billboardach, ale też można ją umieścić na tzw. małej architekturze, a więc przystankach autobusowych czy kioskach. Jeżeli jest to reklama drukowana na płótnie, to pamiętajcie, że kolor tuszu, ale i sam styl drukowania są ważne. Tutaj bardzo często wykorzystuje się ploter frezujący. Reklama może mieć też formę liter świetlnych 3D. Ale, aby taką reklamę wykonać należy posiadać giętarkę do taśmy aluminiowej. Z kolei do wydruków wielkoformatowych sprawdza się ploter drukujący. Oczywiście takie sprzęty nie są tanie. Na szczęście reklamę zewnętrzną można zaprojektować samodzielnie, natomiast wykonanie zlecić profesjonalnej firmie.

Ramy, stelaże, konstrukcje – o czym jeszcze pamiętać?

Reklama typu billboard czy plakat powinna znaleźć się w odpowiedniej oprawie. W tym przypadku wykorzystuje się spawanie konstrukcji czy stelaża metodą MIG/MAG. Do tego w przypadku drewnianej konstrukcji można wykorzystać profesjonalne kleje, które możecie zakupić w sklepie ataszek.pl. Zwróćcie też uwagę na materiały stosowane do produkcji. Możecie wykorzystać np. styrodur, który jest twardy i mniej nasiąkliwy od styropianu. Dobrze sprawdza się folia wylewana, monometryczna czy polimerowa. Wszystkie one są trwałe, a przy tym odporne na wilgoć.

Odpowiednio dobrana reklama niewątpliwie sprawi, że przyciągnięcie klientów. Pamiętajcie, że estetyka wykonania ma duże znaczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *