Wynajem powierzchni biurowej dla swojej firmy to jedno z większych zadań. W końcu w biurze spędza się sporo czasu, a panujące w nim warunki powinny być komfortowe i zachęcające do skupienia się, działania, kreatywności. Na co zwrócić uwagę, gdy poszukuje się miejsca dla siebie lub swojego zespołu? Poniżej garść podpowiedzi i wskazówek, które mogą ułatwić wybór.
Wynajem biur w Warszawie
Pierwsza dosyć istotna sprawa to ta, czy biura szuka się na dłużej, czy też na ledwie kilka godzin w tygodniu. Jeżeli odpowiedź druga jest prawidłowa, świetną opcją będą przestrzenie co-workingowe. To biura, w których wynajmuje się dla siebie przestrzeń dosłownie na kilka godzin w tygodniu. Jest to bardzo dobre rozwiązanie wtedy, gdy z reguły pracuje się gdzieś w terenie, a samo posiadanie biura nie jest istotne dla rozwoju. Nawet w przypadku pracy w takim trybie od czasu do czasu przydaje się jednak miejsce stacjonarne, w którym będzie można wykonać część zadań. Możliwość korzystania z przestrzenie co-workingowej często zapewnia jeszcze opcję posiadania adresu korespondencyjnego. Jednym słowem to właśnie tam będą przychodzić listy, które będzie można odbierać kilka razy w miesiącu.
Cechy dobrego biura
Jeżeli przestrzeń co-workingowa nie wchodzi w rachubę, trzeba znaleźć inne biuro. Wynajem powierzchni biurowych w Warszawie zwykle odbywa się dosyć sprawnie, jednak trzeba pamiętać o tym, że na znalezienie dobrego lokum dla swojego zespołu warto poświęcić trochę czasu. W ten sposób można znaleźć nie tylko przestrzenie atrakcyjne cenowo, ale też lepiej urządzone. Istotna jest infrastruktura. W przypadku większego zespołu przyda się nie tylko odpowiednia powierzchnia, tak by każdy miał dla siebie kawałek miejsca, ale też pomieszczenie socjalne. To właśnie tam będzie można zorganizować kącik kawowy czy stolik do spożywania lunchu.
Wyposażenie biura
Wyposażenie biura w meble, a także pozostałą infrastrukturę, na przykład sprzęty biurowe, to dodatkowy atut, bardzo ważny dla wielu osób. Nowoczesne, wygodne meble biurowe, dzięki którym można stworzyć miłą dla oka przestrzeń, bez wątpienia kosztują trochę więcej. Z drugiej strony to właśnie w takich biurach lepiej się pracuje. Już od dawna wiadomo, że przestrzeń wokół nas może działać stymulująco. Ciemne biura wyposażone w brzydkie, przestarzałe meble, raczej nikomu nie dodają kreatywności. Dostęp do szybkiego internetu, bez którego raczej nie uda się funkcjonować zawodowo, to kolejna bardzo ważna sprawa.
Komunikacja, dostęp do parkingów
Poza samym wyposażeniem biura oraz tym, jak wizualnie prezentuje się przestrzeń, istotna jest jego lokalizacja. Jeśli w przestrzeni biurowej często będą prowadzone spotkania biznesowe, ważne, by w pobliżu znajdował się parking. Biura zlokalizowane poza miastem, do których trudno dostać się bez własnego samochodu, to często spore utrudnienia dla pracowników. Dlatego też wielu przedsiębiorców decyduje się na wynajem biur w centrum miasta lub w tak zwanych parkach technologicznych i biznesowych, ponieważ to właśnie tam można znaleźć przestrzeń spełniającą wszystkie najważniejsze kryteria.